poniedziałek, 10 lutego 2014

Za Kamuflażem, czyli W Cieniu Maski. (1)




Ludzi zawsze dziwiło, dlaczego Michael nosił maskę. On jednak nigdy publicznie nie tłumaczył się, ani nie wspominał dlaczego to robi, więc ludzie (jak zawsze) zaczęli wymyślać przeróżne plotki na jego temat, np, że pod maską ukrywa efekty operacji plastycznych, że "odpada mu nos".


A wszystko dlatego, że Michael domagał się trochę prywatności. Początkowo chował oczy w okularach przeciwsłonecznych (nosił je w wielu miejscach publicznych, nie tylko na zewnątrz), a potem dodał do tego maskę i używał obu z tych sposobów do samej śmierci.



(Moonwalk)"[...]Gdybyście mnie spytali, dlaczego tak często noszę ciemne okulary w miejscach publicznych, odpowiedziałbym: po prostu, dlatego, by nie być stale zmuszanym do patrzenia ludziom w oczy. W ten sposób ukrywam, choć cząstkę samego siebie." 





W latach 90, zaraz po erze albumu "Dangerous" Michael znalazł właśnie ten 2 sposób na zakrycie twarzy. Była to wcześniej wspomniana maska. Przypominała ona maskę chirurgiczną, zakrywającą nos, usta, a także brodę. Michael odkrył tę formę zachowania prywatności zaraz po zabiegu usuwania zęba mądrości, kiedy dentysta wręczył mu tę specjalną maskę, która początkowo miała go tylko chronić od zarazków.


(Moonwalk) "[...]Kiedy wyrwano mi zęby mądrości, dentysta dał mi specjalną maskę, która miała mnie chronić w drodze do domu przed zarazkami. Pokochałem tę maskę. Była wspaniała - lepsza niż ciemnie okulary - i z wielką satysfakcją nosiłem ją przez jakiś czas w miejscach publicznych. W moim życiu tak mało jest miejsca na sprawy prywatne, że ukrywając cząstkę samego siebie odpoczywam niejako od całego tego rozgłosu. Wiem, że może się to komuś wydawać dziwne, ale lubię zachowywać życie prywatne dla siebie." była więc dobrym sposobem za razem na zachowanie lepszego zdrowia, jak sam ponadto mówił w wywiadzie "Diane Saywer Interview with Michael And Lisa Marie Presley","... Zawsze miałem swój Neverland, rozumiesz, bo kocham Neverland. Nie lubię...Jestem bardzo wrażliwy na smog. Rozumiesz. Więc, nie przebywam w smogu.", więc maska spełniała 2 funkcje na raz:
1. Ochrona zdrowia
2. Zachowanie prywatności."





Najpierw nosił zwykłą maseczkę, ale tak mu się spodobała, że zaczęto szyć mu na specjalne zamówienie maski jedwabne. 



Ostatni moment, gdy miał okulary i maskę to dzień, w, którym opuszczał klinikę po wizycie u lekarza przed nadchodzącymi koncertami na O2 Arena. Został wtedy sfotografowany w samochodzie.


with L.O.V.E.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz